Trebuie să știți că pentru acest preparat, i-aș spune tradițional deși nu se face doar la noi, aveți obțineți gustul din legume. Asta pentru că nu se folosesc nici supa de carne (pui), nici untul, ci doar ingrediente de post. Am ales să vă prezint rețeta, pentru că este o mâncare ce se poate face rapid, este gustoasă și mai ales, este o alegere excelentă pentru o masă sățioasă, în cazul în care nu consumați carne și produse de origine animală.

Ingrediente și cantități pentru pilaf cu legume (de post) – 5 porții

  • ULEI de măsline – 100ml
  • OREZ camolino (bob rotund) ales, spălat-300gr
  • MORCOV ras – 150gr
  • CEAPĂ tocată mărunt -200gr
  • PRAZ tocat mărunt -100gr
  • USTUROI – 50 gr
  • DOVLECEL – 100 gr
  • MAZĂRE boabe -150gr
  • FRUNZE DE SPANAC – 10-12 bucăți
  • CIUPERCI  champignon cubulețe -100gr
  • CIUPERCI gălbiori -50gr
  • SARE -6gr
  • PIPER -6gr
  • ARDEI CAPIA cuburi -100gr
  • ROȘII CONCASSE – 100 gr
  • PĂTRUNJEL -20 fire

Timp de pregătire : 15min
Timp de preparare: 20min.

Cum se face pilaful de post sau pilaful cu legume

Mai întâi alegeți orezul. Pentru pilaf (de oricare ar fi el), ca și pentru sarmale, chiftele ori orez cu lapte, aveți nevoie de orez cu bobul rotund sau spărtură de orez. Cel cu bob alungit se folosește pentru variantele în care aveți nevoie ca preparatul să nu fie legat. Este sortimentul tradițional pentru bucătăria asiatică. Noi îl utilizăm pe cel cu bobul rotund, orezul amidonat care se leagă în timpul fierberii.

Așadar, alegeți orezul, spălați-l și scurgeți-l pentru început folosind o sită de bucătărie.

Separat tocați legumele. Începeți cu ceapa, prazul și usturoiul pe care tăiați-le cât mai mici. Morcovul radeți-l pe răzătoarea mică. Ați obținut baza de la care începe prepararea pilafului de post. Ca să vă vină mai simplu, dar și pentru că pilaful trebuie supravegheat continuu cât timp este pe foc, vă recomand să tocați toate legumele înainte de a începe preapararea.

Tocați în cuburi ardeiul kapia, ciupercile chapingnon, dovlecelul. Pe acesta din urmă curățați-l de partea cu sâmburi. Ciupercile decupați-le de partea neagră și abia apoi tocați-le. Gălbiorii trebuiesc tăiați mari, pentru a le putea simți savoarea. Am filmat acest video ca să puteți vedea tehnica pe care o folosesc eu dar și pașii pe care îi aveți de urmat pentru a obține un pilaf cu legume cu adevărat savuros. I-am spus și pilaf muncitoresc, evident în glumă!

 

Puneți uleiul la încins într-o tigaie. Aveți grijă, uleiul de măsline se arde repede la temperaturi înalte. În același timp este bine să aveți lângă voi și o cratiță în care ați încălzit ceva apă. Va fi nevoie de completarea lichidului pentru fierbere.

Când uleiul s-a încins puneți ceapa, usturoiul, prazul și morcovul la călit. Nu mult, cam 3 minute, până ce devine ceapa sticloasă. Aruncați apoi orezul peste. Glumesc, nu il aruncați pentyru că va sări pe voi. Inainte de a incepe prepararea termică, citiți pe ambalaj timpul de fierbere al orezului. În cazul meu pentru că folosesc camolino, timpul este de 10 minute. Așadar calculați cam 2/3 din timpul afișat pe ambalaj pentru această operațiune, completați cu apă fiartă (ca în video-ul de mai sus) și lăsați la fiert totul. Eu am fiert cam 7 minute.

Este momentul să puneți restul ingredientelor. Adăugați în tigaie cuburile de ardeio kapia, cele de ciuperci champignon, dovlecelul, boabele de mazăre, gălbiorii tăiați mare și frunzele de spanac. Completați cu apă fierbinte și apoi adăugați și roșiile concasse. Rețeta lor am prezentat-o în blogul meu. O găsiți aici – https://restaurantbulevard.ro/rosii-concasse-la-de-vorba-cu-aromele/

Amestecul mai trebuie fiert câteva minute. Vă recomand să gustați orezul și să aveți grijă că și după ce stingeți focul, procesul de fierbere mai continuă câteva minute, cât incă preparatul mai este fierbinte. Apropos de foc, folosiți foc mediu la inceput, pentru călirea bazei și apoi reduceți-l către mic pentru fierbere.

Sunteți gata. Asezonați pilaful de post sau pilaful cu legume cu sare și piper proaspăt râjnit pentru a obține un gust unic.

Poftă bună! Nu uitați că puteți comanda pilaf de post sau muncitoresc cum îi spun eu și la restaurantul meu, Bulevard Ploiești!

Câte ceva despre orez

Orezul este cea mai consumată cereala la nivel mondial, fiind in acelasi timp si un simbol pentru cultura gastronomica din China. In Asia, orezul este gatit intr-o multime de feluri si este nelipsit din restaurantele chinezesti, fiind un preparat extrem de sanatos si hranitor

Orezul are o multime de beneficii asupra organismului, cum ar fi cresterea rapida a nivelului de energie, imbunatatirea digestiei sau intarirea sistemului imunitar. In plus, orezul asigura o buna sanatate a pielii, ajuta la pierderea kilogramelor in plus si reduce presiunea sangvina. De asemenea, orezul previne cancerul si bolile cardiace

 

Marele Zid Chinezesc este cu siguranta unul dintre cele mai importante obiective turistice din China, insa probabil nu stiai faptul ca mortarul folosit pentru unirea pietrelor din zid a fost facut cu orez lipicios. Studiile au aratat ca orezul a fost folosit pentru multe alte ziduri medievale chinezesti, deoarece oferea rezistenta si stabilitate acestor constructii.

Orezul este considerat un simbol al vietii si al fertilitatii, asa ca nu este mirare faptul ca orezul se arunca mereu la nunta, in drumul mirilor.

A, să nu uit! Vă rog să nu confundați pilaful cu legume (de post) cu orezul cu legume, preparat de origine asiatică folosit de multe ori drept garnitură a dish-urilor și a cărei rețetă o voi prezenta în alt articol.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *