Se discută frecvent în spațiul public despre alimentație sănătoasă. Din păcate, pentru că lipsa de informare naște teorii aberante, vom discuta astăzi despre cum un regim vegan nu înseamnă soluția unică de alimentație sănătoasă, așa cum mulți sunt tentați să creadă și să pună în practică.

Suntem un restaurant serios, care acordă atenție maximă modului în care preparăm mâncarea. Am mai vorbit despre ingredientele folosite și cum pe multe dintre ele le cultivăm și le creștem natural chiar noi (detalii AICI).

Așadar, o alimentație care exclude carnea se consideră în mod fals o alimentație sănătoasă. Suntem oameni… Dintotdeauna am consumat și carne, organismul nostru având nevoie de proteină animală. Proteina se poate obține și din alte alimente de origine vegetală dar, pentru o alimentație corectă, trebuie să existe un echilibru. Susținem că principalele probleme sunt generate de excesul a ceea ce consumăm.

Da, nu trebuie să avem doar mese cu multă carne, cum anormal este să consumăm doar salate sau orez preparat indiferent cum. Le putem alterna, le putem combina și niciodată nu trebuie să mâncăm ”până nu mai putem”.

Dan Neagu, chef Escoffier, acordă permanent atenție acestui echilibru: ”Sunt rețete clasice pe care le respectăm cu sfințenie. Sunt și rețete pe care le putem modifica, jucându-ne puțin în bucătărie, surprinzând plăcut clientul. Dar toate au ceva în comun: știm exact ce punem în ele! Porțiile sunt calibrate pentru un consum responsabil. Nu poți însă să îi spui unui client ”e suficient”, dacă el mai vrea. Ține de decizia fiecăruia cât consumă. Și nu este o nenorocire dacă rareori mai sărim calul, atât timp cât nu este un obicei constant. Dacă tot am mâncat mai mult decât ar fi normal, măcar să știm că ingredientele au fost corect combinate și sunt de calitate.

Nimeni nu deține adevărul absolut. Nu există cantități pentru porția ideală, pentru că fiecare individ este construit diferit, are arderile diferite, are un stil de viață diferit de al celorlalți. Metabolismul are și el etape, în funcție de vârstă, de modificările pe care organismul le suferă cu trecerea anilor.

Poate ați observat, ținând diverse diete recomandate de prieteni sau nutriționiști de duzină (pentru că există și așa ceva pe lângă adevărații profesioniști din domeniu), că rezultatele nu au fost identice. O dietă poate avea efecte diferite, în funcție de fiecare dintre noi, chiar dacă am respectat-o toți cu strictețe. Și încă ceva, foarte important: mulți confundă dieta cu rezolvarea problemei. Dacă dieta nu este un stil de viață, atunci efectele vizibile vor fi doar temporare, existând riscul ca după finalizarea ei să devenim ”mai mult decât am fost”.

În concluzie, la Restaurant Bulevard continuăm pe linia calității, nu a cantității! Da, porțiile sunt generoase, dar principalele preocupări țin de calitatea ingredientelor și de felul în care le combinăm. Nu este o nenorocire să mâncăm doi-trei mici cu o porție de cartofi prăjiți, folosind un exemplu clasic de combinație considerată ”nepotrivită”, dacă nu facem asta în mod constant, considerând-o o plăcere vinovată la care revenim doar din când în când și pe care o alternăm cu meniuri mai puțin bogate proteic și caloric.

*Nu uitați că suntem prezenți pe YouTube, prin Chef Dan Neagu! Ne puteți susține prin subscribe, like și share, abonându-vă la canalul nostru, unde săptămânal prezentăm noi rețete, secrete din bucătărie și pasiunea de a ne cultiva singuri cele mai multe dintre ingredientele folosite în bucătăria Restaurantului Bulevard.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *