Salată fitness rodie și avocado

Au trecut sărbătorile și mulți simțim deja strânsoarea curelei în jurul taliei. Pentru cei ce au început procedurile de a scăpa de surplus, dar și pentru cei care-și doresc o alimentație mai sănătoasă, mai puțin bogată în proteine, vă propun această rețetă – salată fitness cu rodie si avocado.

Nu vă speriați, nu este complicat de preparat!. Durează puțin mai mult pregătirile. Rețeta de mai jos are ingredientele calculate pentru o singură porție, așa că, dacă sunteți mai mulți la masă, trebuie să faceți inmulțirile corespunzătoare.

Ingredientele pentru salata fitness – 1 porție

Salata fitness:

Sos guacamole:

  • avocado 1 buc
  • ceapă 20gr,
  • usturoi zdrobit 2gr
  • suc de lime și lămâie 3ml
  • sare+piper 1gr,
  • chimion 0.01gr,
  • pătrunjel tocat 2 gr
  • mentă 2frunze.

Salata mixtă:

  • amestec de rucola cu baby spanac (20 de frunze)
  • castravete 1/2 buc și ardei kapia 1/4 buc.

Dresing :

  • ulei de măsline 2ml,
  • oțet balsamic 2ml,
  • sirop de rodie 1ml,
  • suc de lămâie 3ml.

Pâine cu semințe:  2 felii.
Fructe decor : 3,4 buc.
Semințe ușor prăjite 2gr.

Preparare – 20min.

Am și filmat rețeta pentru a vă fi mai ușor să o preparați. Deși sunt multe ingrediente, salata fitness este ușor de făcut.

Cum fac eu salata fitness

Ne ocupăm mai întâi de sosul guacamole. E bine ca atunci când cumpărați avocado, să aveți grijă ca acesta să fie copt. Adică vârful fructului trebuie să fie ușor moale. Dacă ați luat  avocado necopt, este suficient să îl depozițați câteva zile într-o cutie de carton, undeva la fereastră și să îi adăugați un alt fruct lângă. Se va coace bine și îl veți putea consuma în multe preparate sau ca atare, tăiat cuburi și amestecat cu zeamă de lămâie.

Tăiem un avocado pe jumătate, îi scoatem sâmburele și îl crestăm pentru a obține cuburi de dimensiuni aproximativ egale. În video salată fitness cu rodie și avocado de mai sus, puteți vedea procedura în detaliu. Scoatem pulpa de avocado din coajă, folosind o lingură

Apoi urmează să aromăm ceapa roșie cu chimion, sare și piper. Stoarcem lămâia și lime-ul (lămâia verde).

Folosim un bol în care punem cuburile de avocado, ceapa aromată și usturoiul pisat, frecat cu sare. Turnăm peste amestec suc de lămâie, ca să evităm oxidarea. Amestecăm cu o furculiță și pisăm ușor pentru a nu distruge textura.

Separat, tocăm în cuburi egale, nu foarte mărunt o jumătate de castravete și un sfert de ardei kapia.

Aromăm apoi într-n alt castron, mixul de salată compus din rucola și baby spanac, la care adăugăm și 2 frunze de mentă, cu siropul de rodie, amestecat cu uleiul de măsline și sucul de lămâie. Nu uitați să îndepărtați codițele frunzelor de baby spanac. Când ați terminat, puneți și cubulețele de ardei și castravete.

În momentul în care am incheiat aromarea salatei, adăugăm în bolul în care am pregătit avocado, roșiile concasse și amestecăm totul ușor pentru a nu le distruge. Rețeta de roșii concasse o aveți aici – https://restaurantbulevard.ro/rosii-concasse-la-de-vorba-cu-aromele/

Începem montajul farfuriei folosind o bază crocantă pe care o obținem dintr-o felie de pâine prăjită. Peste aceasta punem guacamole și deasupra mixul de salată peste care adăugăm câteva semițe prăjite. La final, câteva fructe proaspete pentru un plus de gust, semințe de rodie și salata fitness este gata.

Sper să vă placă. Așadar poftă bună să aveți la salata fitness!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *