Tabbouleh, cea mai cunoscută salată a bucătăriei orientale

În primul rând aș spune că este poate cea mai cunoscută salată orientală. S-ar putea bate doar cu salata fatoush pentru supremație. Dar despre tabbouleh este vorba în acest articol

Acest preparat, un clasic al bucătăriei libaneze este servit în mai toate restaurantele din Orientul Mijlociu. Revigorantă ar fi prima caracterizare a salatei tabbouleh și asta datorită ierburilor și aromelor ce constituie baza acestui fel de mâncare clasic deja. Reteta autentică de tabbouleh se face cu ierburi proaspete, in principal, patrunjel, mentă, bulgur, roșii, ceapă și condimente, asezonate cu sos de ulei de măsline și suc de lamaie dar, se pot adăuga și o varietate de legume in functie de gust si preferințe. Merge de minune lângă un humus aromat și savuros

Iată cum fac eu Tabbouleh – 2-3 porții

  • Pătrunjel tocat 100gr
  • Bulgur infuzat și răcit 200gr
  • Ceapă roșie 60 gr
  • Usturoi pasat 3gr
  • Mentă 4frunze
  • Busuioc 4 frunze
  • Lămâie suc 10ml
  • Ulei de măsline 20ml
  • Chimion 3gr
  • Sumac 3gr
  • Ienibahar 1gr
  • Sare și piper 4gr
  • Lime coajă rasă pentru aromatizare 1gr
  • ROȘII CONCASSÈ 200gr
  • Roșii cherry 6buc (decor)

Folosesc lipie sau pâine prăjită pentru servire.

Rețeta de tabbouleh pas cu pas

Infuzăm mai întâi bulgurul în apă fierbinte timp de aproximativ 5 minute, până observăm că acesta își dublează volumul. Il scoatem apoi pe o tavă scurs fiind de surplusul de apă și apoi îl intindem la răcit cam 10 minute.

Tocăm cuburi cât mai fine ceapa roșie pentru ca mai apoi să o asezonăm cu sare și condimentele orientale – sumac și chimion la care adăugăm și ceva ienibahar. Adăugăm și un fir de ulei de măsline și o dăm deoparte să se amestece bine aromele. Ne ocupăm de masa verde în acest timp. Tocăm pătrunjelul, menta și busuiocul cât se poate de fin.

Bolul în care facem amestecul îl ungem cu usturoi și abia după această operațiune punem verdețurile tocate. Adăugăm bulgurul infuzat și răcit, ulei de masline și suc de lămâie și ceapa cuburi aromată. Radem la final puțină coajă de lime și amestecăm  pentru omogenizare. La final adăugăm roșiile concasse, o tușă de piper și puțin ulei de măsline. Amestecul trebuie lăsat la odihnit câteva minute pentru ca aromele să se întrepătrundă

Pentru plating vă puteți lăsa inspirația să zburde în voie! Eu am făcut ca in video-ul de mai jos.

 

Așa cum v-am obișnuit deja, condimentele pentru rețetele libaneze le iau întotdeauna de la magazinul celor de la Gust Oriental. De data aceasta am folosit bulgur pe care l-am luat tot de aici, de la Gust Oriental din Ploiești.. Salata tabouleh se poate face la fel de bine și folosind cuscus în loc de bulgur sau mai nou quinoa (mai ales pentru vegani)

Bulgurul se obține din boabe de grâu macinate grosier.

Cuscusul este un tip de paste mărunțite, facute din faină de grâu dur sau faina de mei.

Ambele au cam același mod de preparare – la abur sau prin inmuiere în apă fierbinte.

  • Spre deosebire de multe alte salate din legume cu frunze verzi, salata tabbouleh este bună de mâncat și fragedă chiar și a doua zi dupa preparare, intrucât atât textura pătrunjelului, cât și a cepei este una mai fermă, care nu se inmoaie la fel de usor.
  • Salata tabbouleh, pronunțată „salata tabule” și numită și salată libaneză sau salată cu pătrunjel poate fi consumată ca atare sau servită pe post de garnitură.
  • Daca nu iti place aroma racoritoare pe care o dă menta, poti sa o omiți dintre ingrediente.
  • Pătrunjelul conține (in afara de vitaminele A, K și cele din complexul B) vitamina C in mai mare concentrație decat lamâia, mai mult fier decât spanacul și mai mult fluor decat oricare alt aliment. Iată numai câteva dintre motivele pentru care ar trebui sa gătești acest preparat mai des și să nu folosești pătrunjelul doar pentru ciorbe.
  • Spre deosebire de o salată clasică, tabbouleh crează senzația de sațietate. Acesta poate fi consumată cu lipie sau pâine prăjită sau tradițional, cu furculița. În Orientul Mijlociu, frunzele de viță de vie sunt folosite pe post de lingură.
  • Tabbouleh poate fi preparată dinainte, spre deosebire de cele mai multe salate verzi, care trebuie sa fie servite și mâncate imediat. Tabbouleh rămâne proaspătă timp de 3 zile, dacă se păstrează la frigider.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *